Online vragen uurtje Q&A over STAP budget subsidie
Op 1 juli gaat het STAP-budget portaal weer open in kunnen burgers met een relatie tot de arbeidsmarkt (ook zzp-ers, zoals gastouders) een leerbudget van maximaal € 1.000 euro aanvragen.
Dat klinkt interessant, maar kan ook vragen oproepen over hoe je dat dan aanvraagt, welke studies je mag volgen en hoe je de subsidie verantwoord, want als je ergens aan begint moet je het ook afmaken natuurlijk.
Daarom heeft KNGO/KinderWijs TV op 27 juni om 20:00 uur een Q&A vragenuurtje waar je alle vragen kunt stellen die je wilt.
Meeting: Q&A STAP budget subsidie
Datum: 27 juni 2022
Tijdstip: 20:00 uur
Inschrijven voor deze meeting: HIER
Hieronder tref je al enkele veel gestelde vragen en antwoorden:
Wat gebeurt er als ik tussentijds stop of niet slaag voor de aangevraagde scholing?
Indien de burger niet voldoende aanwezig is geweest of niet aantoonbaar voldoende inspanning heeft geleverd, dan kan het zijn dat de kosten teruggevorderd worden bij de burger.
Mag ik STAP-budget aanvragen voor een scholing die reeds gestart is?
Nee, dat mag niet. De scholing moet starten binnen 3 maanden na sluiting van het aanvraagtijdvak, maar altijd na de aanvraagdatum.
Hoe lang duurt het voordat ik weet of ik voor het STAP-budget in aanmerking kom?
Binnen enkele minuten na het indienen van de aanvraag wordt al duidelijk of je in aanmerking komt voor het STAP-budget.
Wat gebeurt er wanneer ik geen STAP-budget toegekend krijgt voor de scholing waar ik me ingeschreven hebt?
Bij een aanmelding is sprake van een voorlopige inschrijving. De voorlopige inschrijving dient dan beschouwt te worden alsof deze niet heeft plaatsgevonden, tenzij je ervoor kiest om de kosten zelf te voldoen.
Kan de subsidie ook aan de burger uitbetaald worden?
Nee, dat kan niet.
Hoe gaat het met de betaling wanneer mijn scholing voor het deel boven de € 1000 euro door mijn werkgever of gastouderbureau betaald wordt?
Dan kunnen er afspraken gemaakt worden met de opleider waar de overige factuur naartoe gaat.